Dekarbonizacja sektora transportu dotyka także sektora morskiego. W swoim raporcie z 13 marca 2023 roku Komisja Europejska zwraca uwagę, że „Na poziomie UE transport morski odpowiada za 3–4% całkowitej emisji CO2 w UE, co oznacza ponad 124 mln ton CO2 w 2021 r.” Co za tym idzie transformacji będzie podlegał cały sektor żeglugi wraz z portami. Już teraz limity emisji reguluje międzynarodowa agencja IMO, niedługo statki zaczną również podlegać pod system emisji ETS.
Dwa porty europejskie dążą do tego, by na trwałe wpisać Gdańsk w przebieg Via Carpatii. Dlatego też przedstawiciele Portu Gdańsk i Portu Saloniki, przy udziale Artura Lomparta, Ambasadora RP w Grecji, oraz przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury, podpisali porozumienie, które pozwoli obu stronom na rozwój, wymianę doświadczeń, a także otworzy nowe możliwości dla transportu ładunków między naszymi krajami w ramach Via Carpatii.
Mariusz Wdowczyk został wybrany nowym prezesem Zarządu Spółki Port Gdański Eksploatacja. Poprzednio zasiadał m.in. w spółkach Rafako EBUS Sp. z o.o. / ARP e-Vehicles Sp. z o.o. oraz Energa Elektrownie Ostrołęka S.A. w Ostrołęce.
Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa 2024 po raz dziewiąty
Ataki Huti pozostają wyzwaniem dla międzynarodowej żeglugi i sił morskich
Nie był widziany od zatopienia podczas II wojny światowej. Badacze odnaleźli w głębinach okręt podwodny US Navy
Doradca Techniczny Kredytodawców - kim jest?
Indonezja rozbiła siatkę przestępczą działającą na jej wodach
Subsea7 otrzymała kontrakt w związku z inwestycją na polu Belinda na Morzu Północnym